Paar maanden geleden begonnen met het voorbereiden van ons clubweekend. Eerst bepalen waar de rit naar toe gaat en welke datum. In dit geval hotel Van der Valk te Zwolle. Op de ledenvergadering wordt het even besproken en weten we hoeveel mensen er ongeveer meegaan. Deze keer waren dat er erg weinig en hebben we in een kleine groep nog een oproep gedaan. Uiteindelijk 22 man en werd de datum vastgesteld op vrijdag 24 aug. t/m zondag 26 aug.
Vervolgens aan Evert vragen om de routes uit te zoeken en welke koffie- en lunchadressen we zullen aandoen.
Die adressen worden benaderd, met name welke prijs er gerekend wordt. Ook belangrijk: rijdt er een busje en gelukkig konden we via de zoon van Jan D een busje krijgen.
Daarna kan er globaal bepaald worden hoeveel het per persoon gaat kosten.
Donderdagmiddag, 23 augustus hebben Wim Z en Wim A een busje opgehaald en ‘s avonds kon de bagage ingeleverd worden bij Wim A.
Vrijdag 24 aug de grote dag. Eerst om 9.00 uur koffie bij het Regthuys en daarna op weg. Helaas kon Piet niet mee, want die had een paar dagen van tevoren een rotsmak gemaakt met z’n fiets en lag behoorlijk in de kreukels.
Zeer voorspoedig fietsen: lekker het wind de in de rug, zonnetje er bij.
Eerste stop in Nijkerk. Wim Z sloot wat later aan. Hij was ons in de buurt van Spakenburg misgelopen en parkeren in het centrum van Nijkerk was ook niet makkelijk.
Vervolgens op weg naar het lunchadres, kasteel Cannenburch. Schitterende fietsroute over de Veluwe. Daarna verder naar Zwolle.
Dankzij Tomtom Evert hebben we de de hele weg genoten.
Aankomst in het hotel was duidelijk minder. Veel gedoe over eerst betalen en dan pas je kamerkaartje. Ging allemaal heel stroef en waren niet te vermurwen tot een wat soepeler opstelling. Uiteindelijk hebben we een half uur staan wachten. Maar we kregen toen wel allemaal een biertje aangeboden en bij het eten was de eerste consumptie voor het huis.
Fietsen konden keurig in een stalling
Douchen, eten (uitstekend verzorgd), slapen
Zaterdag 25 aug. eerst ontbijten. Het weer zag er niet daverend en we besloten om pas om 10.00 uur te gaan fietsen. Niet allemaal. Een paar gingen golven, een enkeling ging Zwolle in en een paar gingen liever met Wim Z mee in het busje. Toch met 13 man.
Onderweg ergens op de Holterberg een stortbui, maar gelukkig duurde die kort.
Tomtom Evert had ook voor vandaag een prachtige route uitgestippeld.
Tijdens de lunch weer een stortbui, maar ja, toen zaten we binnen.
Bij aankomst zagen de fietsen er wel erg smerig uit. Niet iedereen houdt daarvan en gaat de fiets dan weer smetteloos schoon maken.
‘s Avonds live cooking.
Zondag 26 aug eerst ontbijten en dan om 9.00 uur met tas en fiets bij de bus. We zagen al gauw dat het door de harde tegenwind een zware toch zou gaan worden. Maar na de gebruikelijke foto welgemoed op weg. Gelukkig lag de route vaak in bos en viel het met de wind wel mee.
Koffieadres te Nunspeet en dat was blijkbaar voor Wim met z’n busje lastig te vinden. Maar met hulp van de mobiel en de aanwijzingen van een bedienend meisje werd het vanzelf opgelost.
Daarna verder en nu moest er een groot stuk gereden worden op een dijk langs het Veluwemeer. Smal fietspad, slecht wegdek en die wind. Hier onze enige lekke band. Op die dijk brak de groep regelmatig in stukken. Het bekende verhaal: er wordt dan te hard gereden en-of onvoldoende opgelet of de hele groep nog in tact is.
Na een prima lunch naar huis, waar we rond 16.30 uur aankwamen.
Daar nog een uiterst onaangename verrassing: er stonden nog 2 koffers in Zwolle. Tja.
Maandagochtend hebben Wim A en Wim Z het busje weer teruggebracht
Uiteindelijk een uiterst geslaagd weekend. Met 20 man zo’n 340 km fietsen en dan slechts 1 lekke ban en verder helemaal niets.
Dank aan Evert die ergens een google maps in z’n hoofd heeft zitten. Wat en prachtige routes.
Dank aan de voorrijders en verder aan iedereen. Met elkaar hebben we er een prachtig weekend van gemaakt.
Speciale dank aan Wim Zweegsman die bereid is geweest om met de bus te rijden.
Hier sluit ik me bij aan, Wim dank voor je aanwezigheid ik hoop dat we volgend jaar weer een beroep op je mogen doen.
Bedankt Hans Coenen.